27 Ağustos 2013 Salı

vee MATEMATİK DERSİİİ :)

ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Kodu
Dersin Adı
Kredisi
AKTS
MAT 107
İşletme ve İktisat için Matematik I
3 (3-0)
5
Önkoşul Dersler
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Ders İşleme Tarzı
Yüz Yüze
Dersin Türü /Düzeyi
Zorunlu / 1.Yıl / Güz Dönemi
Öğretim Üyeleri
Unvanı & Adı Soyadı
Ders Saati
Görüşme Saatleri
İletişim
Dersin Koordinatörü
Yard. Doç.Dr. Ayfer Kurt
Pt.  9-12
Pt & Prş..  14-16
Diğer Öğretim Üyeleri
Öğr.Gör. Efsun Kürüm
Pt:9-12
   Pt & Prş.  14-16
Dersin Amacı
Bu dersin amacı matematiksel modelleri oluştururken kullanılan teknikleri anlayabilmek, matematiksel model olarak verilen bir problem için bir çözüm yöntemi önermek ve çözmektir.
 
 
Ders Öğrenme Çıktıları
 
Dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci;
İlişkiler
Prog. Çıktıları
Net Katkı
1
Kümeler ve gerçel sayıların basit kurallarını açıklayabilir. Kesirleri, çarpanlara ayırmayı, üslü ve köklü sayıların özelliklerini uygulayabilir , doğrusal ve ikinci dereceden denklemleri tanımlayabilir.
3,5,7
4,5,5
2
Sözlü problemlerde verilen ilişkileri matematiksel olarak ifade ederek doğrusal denklemler yazar ve çözer.
3,5,7
4,5,5
3
Doğrusal eşitsizlikleri çözüm kümelerini bulur ve ekonomiye uygulamalarını çözer.
3,5,7
4,5,5
4
Dik koordinatlarda grafikleri yorumlar, doğru denklemi yazar ve grafiğini çizer.
3,5,7
4,5,5
5
Doğruların ekonomiye uygulamalarını çözer.
 
3,5,7
4,5,5
6
Doğrusal ve doğrusal  olmayan denklem sistemlerini çözer.
3,5,7
4,5,5
7
Denklem sistemlerinin ekonomiye uygulamalarını çözer.
3,5,7
4,5,5
8
Üstel ve logaritmik fonksiyonları kullanır.
3,5,7
4,5,5
9
Matrislerin toplamasını skaler ile çarpmasını  ve iki matrisi çarpmayı uygulayabilir ve denklem sistemlerini matrisleri indirgeyerek çözebilir.
3,5,7
4,5,5
Dersin İçeriği:  İşletme ve ekonomide  karşılaşılan  tipik   problemleri  anlayıp   çözebilmek, gerekli hesaplamaları yaparak iş odaklı çözüm üretebilmek için gerekli bilgiler. Kümeler ve gerçel sayılar ile başlar, daha sonra doğrusal denklemler, eşitsizlikler, fonksiyonların grafikleri,doğrusal ve doğrusal  olmayan denklem sistemleri ve ekonomiye uygulamaları, üstel ve logaritmik fonsiyonlar,matrisler ile devam eder
 
Ders İçerikleri:( Haftalık Ders Planı)
Hafta
Konu
Hazırlık
Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretim Metotları
1
Kümeler ve Gerçel Sayılar
Yok
Düz anlatım
2
Üslü ve köklü Sayılar, Çarpanlara ayırma ve Kesirler
Ders Kitabı Bölüm: 0
Yansılı düz anlatım
3
Doğrusal ve İkinci dereceden Denklemler
Ders Kitabı Bölüm:  0
Düz anlatım
4
Denklemlerin Uygulamaları
Ders Kitabı Bölüm:  1
Düz anlatım
5
Doğrusal Eşitsizlikler ve Uygulamaları.
Ders Kitabı Bölüm: 1
Yansılı düz anlatım
6
Fonksiyonlar 
Ders Kitabı Bölüm: 2
Düz anlatım
7
Problem Çözümleri
 
Uygulamalar
8
Doğrular,Doğrusal Fonksiyonlar ve Uygulamaları
Ders Kitabı Bölüm: 3
Yansılı düz anlatım
9
İkinci Dereceden Fonksiyonlar
Ders Kitabı Bölüm: 3
Düz anlatım
10
Doğrusal ve Doğrusal olmayan Sistemler
Ders Kitabı Bölüm: 3
Düz anlatım
11
Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar
Ders Kitabı Bölüm: 4
Yansılı düz anlatım
12
Matrislerde Toplama ve Skaler ile Çarpma, Matris Çarpımı.
Ders Kitabı Bölüm:  6
Düz anlatım
13
Denklem Sistemlerini Matris İndirgeme Yöntemi ile Çözme.
Ders Kitabı Bölüm: 6
Düz anlatım
14
Problem Çözümleri
 
Uygulamalar
KAYNAKLAR
Ders Kitabı
Haeussler,Ernest F., Paul Richard S., Wood Richard;Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and Social Sciences./13e  Prentice-Hall
ISBN-10: 0321643720 | ISBN-13: 9780321643728
 
WEB Adresleri
Önerilen Kaynaklar
Banett Raymond A., Ziegler Michel R.,Byleen Karl E.;College Mathematics For Business, Economics, Life ,and Social Sciences.Prentice-Hall       
  ISBN-10: 0321614003
Materyal Paylaşımı
Ders kitabının
 
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Etkinlikler
Sayı
Katkı
Notlar
Ara Sınav
1
30%
 
Küçük Sınav
4
5%
 
Ödev
4
5%
 
Yıl İçinin Başarıya Oranı
 
40%
 
Finalin Başarıya Oranı
 
60%
 
 
AKTS TABLOSU
İçerik
Sayı
Saat
Toplam
Ders Süresi
14
3
42
Sınıf Dışı Ders Çalışma
14
3
42
Ödev
1
4
4
Küçük Sınav
4
3
12
Ara Sınav
4
1
4
Alan Çalışması
1
16
16
Final Sınavı
1
24
24
Toplam
Toplam / 30
AKTS Kredisi
144
 =144/30=4,80
5
GEÇMİŞ DÖNEM BAŞARILARI

1 yorum:

  1. Neredeyse 7 yıl önceki bir program. Hiç mi güncellenmiyor bu sayfa. Bu hocalar bile artık orada değil.

    YanıtlaSil